Welkom bij cd&v Meise

Meise - Oppem - Wolvertem

Ontdek hier onze afdeling die werk wil maken van een warme en voortvarende leefgemeenschap.

Onze sociale media

Onze activiteiten

BBQ 2024

Parochiezaal Oppem, Meise

Onze mensen

Beleid & Visie

Voor cd&v telt elke vereniging in Meise

Op vraag van cd&v zullen alle verenigingen die in 2022 een hogere energiefactuur in de bus kregen in vergelijking met de factuur van 2021 kunnen rekenen op een gedeeltelijke terugbetaling van het verschil. Dit is vandaag al het geval voor de voetbalverenigingen van Meise en voor Gym en Dans. Maar als partij die volop de kaart trekt van het verenigingsleven wil cd&v dat de terugbetaling geldt voor alle verenigingen in Meise.

In het voorstel van de meerderheid kregen de 2 voetbalploegen ( KFC Meise voor €12.513,37; Hoger Op Wolvertem voor €6.458,42 ) en Gym en Dans ( voor €1.586,51) een deel van hun energiefacturen voor 2022 terugbetaald door de gemeente. "Dat is een uitstekende maatregel," zegt cd&v -fractieleider Sonja Becq. "Daarmee investeert de gemeente in de vrijetijdsbesteding en de toekomst van een deel van de jeugd in Meise. Maar er zijn ook andere verenigingen in Meise die elke dag hun uiterste best doen om het vuur in het verenigingsleven in onze gemeente brandende te houden. Dus ook andere verenigingen - ook die aangesloten verenigingen die geen gemeentelijk lokaal afhuren - kunnen alle ondersteuning gebruiken om hun aanbod te kunnen blijven doen zonder in financieel krappe schoentjes terecht te komen," voegt Becq toe.

Het amendement van cd&v-fractieleider Sonja Becq werd met steun van de voltallige gemeenteraad aanvaard. Dankzij cd&v zullen alle in de gemeente erkende jeugd, sport en cultuurverenigingen die lokalen huren maar hun energiefacturen apart moeten betalen hun bijkomende kosten kunnen neerleggen en de helft van het verschil tussen 2022 en 2021 terugbetaald krijgen.

Alle verenigingen ontvangen hiertoe een uitnodiging. Mocht die niet het geval zijn, dan kunnen verenigingen uiteraard ook spontaan reageren.

580 keer bedankt!

Muffins for life

De actie was een succes, wel 580 EURO mochten we verzamelen voor Beire Cool.

Nogmaals, bedankt voor de steun!

Bezoek de site van Beire Cool

Dag van de handelaar

Dag van de klant is natuurlijk ook dag van de handelaar!

Vandaag zetten we de marktkramers en handelaren in de bloemetjes.

Zonder hen geen bruisende dorpskernen!

Met dank aan Bloemen Van Praet