Geert Cleymans werd op de nieuwjaarsreceptie met een overweldigende meerderheid van stemmen verkozen tot nieuwe voorzitter van de lokale afdeling.

Hier kan u zijn volledige speech inkijken :

Beste inwoners van onze mooie gemeente,

Beste CD&V sympathisanten,

Als voorzitter van de lokale judovereniging zou ik bijna durven zeggen blij te zijn om verkozen te zijn met Ippon. De hoogste score in judo.

Bedankt voor uw vertrouwen dus.

Bedankt om mij, samen met het hele partijbestuur, de kans te geven de toekomst van onze lokale afdeling verder vorm te geven. Ik zal in ieder geval mijn best doen om dat vertrouwen niet te beschamen!

Mijn doorgedreven engagement voor onze partij is nog relatief jong. De overtuiging heb ik echter al lang.

Door lid te worden van de CD&V afdeling in Meise leerde ik Raf kennen.

Raf is een intelligente, diplomatische én charismatische man. Een voorzitter met een uitgesproken visie en een doordachte aanpak met wie ik graag, als secretaris, samenwerkte. Ik bedank hem hier graag uitdrukkelijk voor.

Trouw zijn aan CD&V is belangrijk en daarom gaat onze waardering ook uit naar Maries die al meer dan 20 jaar actief is binnen onze partij. Ik denk maar aan de medewerking voor ons jaarlijks restaurant, OCMW. Maries is ons boegbeeld van Westrode. Bedankt voor die mooie momenten.

Tijdens het voorzitterschap van Raf realiseerde onze mandatarissen mooie projecten en gaven ze onze gemeente verder vorm. Ik ga dan ook graag verder op zijn elan en wil daarnaast eigen accenten leggen.

Mijn vrienden, kennissen en collega’s weten dat ik gedreven ben en niet gemakkelijk opgeef. Ik wil bovendien garant staan voor respect en fatsoen in de politiek, het handelsmerk van onze partij.

Van mijn ouders kreeg ik mee dat vooraleer je commentaar geeft op iemand anders je eerst voor de spiegel moet staan, je hand boven je hoofd moet leggen en kijken wie eronder staat en dan eerlijk zijn naar anderen toe. Een belangrijke waarde die ik hoog in het vaandel draag.

Ik word vandaag ook voorzitter van een fantastische ploeg. Een sterke afdeling die er goed voor staat: we zijn een fantastisch team met nieuwe en jonge bestuursleden die zich allemaal belangeloos willen inzetten voor onze partij. Ik kijk er alvast naar uit om met deze ploeg samen te werken in die drukke maanden die er aankomen op weg naar 14 oktober 2018.

En laat er geen misverstand over bestaan: we zijn ambitieus.

Met #dewegvooruit gaf CD&V vorige week nationaal betekenis aan de komende campagne. Het is duidelijk dat wij staan voor de kracht van mensen sámenbrengen en mét hen bouwen aan de toekomst. Hoe we dit in Meise zullen realiseren ? Hiervoor boksten we de voorbije maanden een programma in elkaar dat we binnenkort voorleggen aan de inwoners van onze gemeente.  De titel van ons programma is alvast veelzeggend: Buitengewoon Meise, horizon 2025

Enkele speerpunten:

• We hebben een mooie, groene gemeente Meise – Wolvertem en zijn 15 deelgemeenten, gehuchten en parochies endat moeten we koesteren.
  • Veiligheid voor iedereen staat centraal: in het verkeer, aan onze scholen én in onze huizen. Meise kwam deze week nog in het nieuws door een nieuwe werkwijze van inbrekers: stickers aan deurbellen als signaal voor huizen waar ingebroken kan worden. Gepast reageren is de boodschap!
  • Propere straten en pleinen, zonder zwerfvuil, is een ander aandachtspunt.
  • Leefbare, gezellige kernen, daar gaan we ook voor.

We willen samen, bestuur en burgers, ons voorbereiden op de toekomst en ervoor zorgen dat het morgen nog tof, leuk en aangenaam wonen is in onze gemeente.

Er is maar één weg voor Meise en zijn dorpskernen en gehuchten en dat is :

samen de weg vooruit!

En laat ons duidelijk zijn: voor ons geldt het belang van IEDEREEN: gezinnen,  zelfstandigen, verenigingen, jongeren en ouderen. Willen we niet allemaal dat zowel onze ouders als onze kinderen in Meise blijven wonen ?

Ik eindig graag zoals ik begonnen ben. Deze keer door het verschil met judo in de verf te zetten …Politiek is geen gevechtssport maar moet mensen samenbrengen. Politici moeten denken en praten over verbetering of vernieuwing van dorpskernen. Aan politiek doen betekent  ons voorbereiden voor de toekomst, en niet blijven stilstaan maar vooruitgaan.

Beste inwoners van onze mooie gemeente,

Beste CD&V sympathisanten,

In naam van onze bestuursleden, in naam van onze mandatarissen wil ik iedereen een fantastisch en gezond 2018 wensen.

Een jaar vol positieve energie.

Voor onze partij wens ik een boeiende en positieve campagne, veel gedrevenheid en leuke momenten. Op 14 oktober wil ik het glas heffen op een klinkende verkiezingsoverwinning!

Geert Cleymans

Afdelingsvoorzitter CD&V Meise