Meise heeft er sinds kort een communicatiekanaal bij. Vanaf eind september staat er in de Wilgenlaan een LED-scherm waarop boodschappen vanuit het gemeentebestuur geplaatst zullen worden, aangevuld met commerciële boodschappen. Schepen Sonja Becq : “ We gaan verder mee met de nieuwe tijd. Via een Led-scherm zal ook gemeentelijke informatie verspreid worden. Zijn er grote werken gepland, is er een wijziging bij de vuilnisophaling, is er een leuk evenement … je zal het voortaan ook kunnen lezen op een Led-scherm. Voor dringende boodschappen is dit zeker relevant, niet iedereen zit op facebook, watsapp of andere. “ Om kosten te vermijden werd gezocht naar een samenwerking met een firma die gratis het LED-scherm ter beschikking stelt voor gemeentelijke boodschappen en ruimte krijgt voor commerciele info. Deze advertenties gaan bij voorkeur naar plaatselijke handelaars en verenigingen. Ze zijn altijd in het Nederlands en mogen geen politieke, religieuze of aanstootgevende inhoud. Omdat ook deze procedure correct moet verlopen werd gewerkt met een openbare aanbesteding, op grond waarvan de firma Brightboard werd aangesteld. “Het was niet eenvoudig om een locatie te vinden waarbij ledscherm veiligheid niet in gedrang brengt, maar waar toch voldoende volk voorbij komt”, aldus Sonja Becq. “ Uiteindelijk kreeg een plaats aan de Wilgenlaan – waar toch regelmatig wagens staan aan te schuiven- de goedkeuring van het agentschap Wegen en Verkeer en konden we aan de slag. De gemeente voorziet de ruimte en staat in voor de elektriciteit. De firma zorgt voor het scherm en de plaatsing ervan en zorgt voor opvolging en onderhoud. Voor de veiligheid zal een automatische sensor de intensiteit van het scherm aanpassen aan het zonlicht. Tussen 22u en 6u worden de schermen automatisch gedimd.